angående sporrar..

Skrivet 2011-12-27 Klockan 18:23:06

har alltid funderat på det här med sporrar..
ska man ha det eller inte? 

jag har ridit i cirka 5-6 år och tycker själv att min grupp är för enkel, så ska snart byta.
men tycker ni att man ska ha sporrar när man rider på ridskola/privathäst då & då ?
det finns ju dom som har jätteskarpa sporrar, som skär in i hästen men det jag tänker mig är inte sånna ;)
sporrar är ju mer som en hjälp i ridandet liksom ett spö..
men är det samma sak då?
jag skulle kunna tänka mig att använda dom då tillexempel när man hoppar för att länga galoppsprånget om det skulle behövas.
eller som en hjälp när man ska ställa en svårställd häst som tillexempel lilleman.
som en hjälp helt enkelt, det är ju det det är, bara att vissa använder de fel..

rider ni med sporrar?
tycker ni att jag skulle kunna ha sporrar?
varför / varför inte?

sporremmar...
vill ha sånna om jag ska ha sporrar...

svara gärna på frågorna i en kommentar!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!