tjaaaba !

Skrivet 2011-12-18 Klockan 19:23:10

asså videogrejen laggar :/
men ska försöka få upp det snart :)
det var en tjej som hete ida tror jag som vann maskeradpriset, dock trodde de flesta att jag skulle vinna ;)
hon var utklädd till tärna, jag var utklädd till smurf, tycker själv att jag kunne ha vunnit, haha.
när jag red fram danny var han "bakom" skänkeln och inte alls framme, där jag ville ha honom.
jag valde att inte rida allt för mycke på framridningen för att trötta ut honom, han hade faktiskt gått en klass innan.
men hoppade iallafall tre fyra språng och han känndes inte alls villig och framme.
han stanna framme vid hindrena men hoppade i sista sekund.
det var en ponny som var överpigg & jag försökte styra lite efter den & då blev han iallafall lite piggare.
killen på den ponnyn skulle hoppa 70 cm & hans mamma hade höjt upp räcket till runt 75 cm och jag valde att hoppa det med danny, bara för att se om det gick.
och han tyckte det var mycket roligare än att bara hoppa små fjutt hinder.
så det blir 70 nästa gång, i think.'
på banan så fick jag smacka och skänkla in på första hindret.
det gick helt okej, dock åkte min hjälm ner så jag såg inte riktigt tvåan.
vi kom lite snett men grejade det åxå, bara att han typ tvekade men yadayada, jag ropade hopp & tryckte till med skänklarna och han hoppade.
trean & fyran var båda på långsidan och han försökte smita undan till fyran men hade spöet i vänster hand så använde & vänster skänkel + MYCKET mage och "tryckte" in honom mot väggen.
det fixade han också, busponnyn.
femman var ett enkelt räcke mitt på banan, det fixade vi enkelt.
sen sexan båge till sjuan.
danny ville hoppa åttan för den var precis framför men jag hann styra till sjuan, en oxer.
sen en snäv sväng till sista hindret, en illorange oxer och jag visste inte om han skulle tveka på den så jag tryckte till rejält och vi fick äntligen lite fart! den klarade vi galant den me, så jag är jättenöjd.
felfri !
danny själv tror jag tyckte det var lite tråkigt..
han var lite slö också men han hade ju redan hoppat en gång..
dock blev han glad av alla applåder & travade tacksamt ut med mig skrattande runt halsen på honom.
putteponnyn ♥
sen skrittade jag runt lite i ridhuset & lät honom få andas ut efter allt.
sen tog jag, linn & julia ut lillewille & lilleman i hagen.
julia fotade, bilder kommer ! :D
asså är jättenöjd över dannys insats, han kunne väll ha varit lite piggare, men äsch.
jag älskar honom ändå! :D
men sötohäst!!


Kommentarer
Postat av: lova

Skrivet 2011-12-18 Klockan 22:23:09
va kul att du också har en kategori som heter Ridning nu! ...

URL: http://lovajohansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!